vineri, 25 februarie 2011

Nu mai aruncati banii pe fereastra
Catre toti cei interesati

La fiecare etapa a bataliei juridice, dupa ce SCMD a initiat si castigat ceva, au aparut voitorii de bine gata sa o ia de la inceput, pe sume piperate, ca sa se obtina ceea ce era deja obtinut.
Cei care se dau de ceasul mortii acuzandu-ne, din ordin basescian, de delapidari si fraude, in conditiile in care cotizatia lunara, de valoarea unui pachet de tigari, este utilizata in proportie de 90% pe procese si actiuni, au dat cu multa larghete sume reprezentand cotizatia pe 10 - 60 de ani ca sa obtina vant.
Va informam prin prezenta ca, in ceea ce priveste Legea 119/2010, pe 18 martie vom fi la a treia infatisare pe fond, alaturi de Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii.
In ceea ce priveste OUG 1/2011, dl. avocat Costel Galca garanteaza ca Guvernul nu mai are nici o sansa deoarece a mers din incalcare in incalcare a legilor pana la blocare totala. Procesele vor continua in tara si vom castiga in tara.
Referitor la Curtea Europeana de Justitie de la Luxemburg, dl avocat Costel Galca este singurul roman care a lucrat vreodata acolo. Vom actiona si acolo, in grup foarte restrans, dar in numele intregului sindicat, pe discriminare, deoarece in momentul in care ai introdus actiunea la Luxemburg toate procesele din tara se suspenda.
In acesta situatie, la Luxemburg vor actiona cateva persoane in numele SCMD suspendandu-si actiunile personale in instanta. Va atragem insa atentia ca in afara transferului de pensie dintr-o tara in alta, legislatia europeana privind pensiile, datorita marilor diferente de la tara la tara, inca nu este reglementata.
In concluzie, chiar daca vom fi injurati, ca de obicei, atragem atentia celor interesati ca, daca declanseaza actiuni personale, risca sa nu castige nimic la Luxemburg si sa piarda totul in tara.
Sindicatul va actiona si la Luxemburg si in tara si garanteaza victoria, chiar si intr-o tara anormala ca Romania, in care Guvernul a introdus dementa juridica.

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea Dogaru

miercuri, 23 februarie 2011

Comunicat Departament Juridic, nr. 4 din 17.02.2011
În atenția tuturor secretariatelor filialelor SCMD aflate sub asistența și reprezentarea juridică a avocatului Costel Gâlcă (INCLUSIV CAMPINA):

(1) Vă comunicăm modelul de împuternicire pe care fiecare membru de sindicat, în două exemplare, trebuie să-l completeze la introducerea acțiunilor în instanță.
(2) Aceste împuterniciri NU SE DEPUN la actualele acțiuni de anulare a deciziilor de recalculare a pensiilor, respectiv pentru Pasul 1a).
(3) O împuternicire se introduce în plicul cu documentele de la Pasul 1b), pentru acțiunile viitoare de anulare a deciziilor de recalculare a pensiilor.
(4) O împuternicire se introduce în plicul cu documentele pentru acțiunile ce se vor formula împotriva deciziilor de revizuire a pensiilor, care vor fi emise în temeiul Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.1 / 2011.


Domnule Preşedinte,

Subsemnatul ………………………………………………….., domiciliat în ……………………………………………….............................................................................., CNP…………………………………………………, pensionar MAI/MApN/SRI, prin prezenta:
Împuternicesc conducerea SCMD să întreprindă toate demersurile necesare, precum şi orice acţiune prevăzută de lege, inclusiv de a formula acţiune în justiţie în numele meu, în vederea apărării drepturilor ce decurg din calitatea mea de pensionar militar.

Data, Semnătura,
DOMNULUI PREŞEDINTE AL SCMD



ATENŢIE !, la cele două momente:

1. la primirea răspunsului la contestaţia trimisă comisiei de contestaţii sau
2. la expirarea termenului de 45 de zile în care trebuie să primiti răspuns la contestaţie.

* Prezentaţi-vă la filială, unde semnati în tabelul nominal destinat acestei acţiuni şi veţi semna cele două împuterniciri al cărui model este prezentat în Comunicatul nr.4 al Departamentului Juridic al SCMD. Dacă timpul vă permite prezentaţi-vă la filială, cu împuternicirea semnată, în două exemplare, pînă la consumarea unuia din cele două momente descrise mai sus.

marți, 15 februarie 2011

ADUNARE GENERALA / 16 FEBRUARIE 2011
Ordinea de zi :

1.Informare privind stadiul derularii masurilor prevazute in GHIDUL DE PROCEDURI ( membri in evidenta, numar dosare transmise avocatului , renuntari la actiuni in instanta etc.)si aprobarea planificarii saptamanale a membrilor BO in asigurarea prin rotatie a “permanentei” instituite .
2. Aprobarea deciziei BIROULUI OPERATIV de a nu prezenta Comitetului Director al SCMD propuneri de stimulare baneasca a membrilor sai ( care activeaza pe principiul voluntariatului ) in speranta “ regularizarii “ de la un la altul a cotei-parti din cotizatia membrilor filialei si folosirea acesteia doar pentru cheltuieli strict necesare.
3. Stabilirea participanţilor şi detaliilor organizatorice pentru mitingul din 01.03.2011
4.Informare prezentata de presedintele SCMD, Col (r) Dogaru Mircea, privind preocuparile actuale ale sindicatului, actiunile in justitie si masurile organizatorice in derulare .
5.Alegerea unui nou secretar al Biroului Operativ
6,Diverse ( inmanarea legitimatiilor, plata cotizatiei etc.

luni, 14 februarie 2011

COMUNICAT AL DEPARTAMENTULUI ORGANIZARE
S.C.M.D.

Nr. 3 din 14 februarie 2011

Conform calendarului stabilit şi aprobat de Comitetul Director al SCMD, în data de 01 martie 2011,în Bucureşti va avea loc o acţiune de protest, acţiune organizată, condusă şi desfăşurată de către membrii SCMD, iar in teritoriu adunari publice, in fata prefecturilor.
În acest sens, vă transmitem „INSTRUCŢIUNI PRELIMINARE” în vederea organizării şi desfăşurării acţiunii, după cum urmează:

1. Acţiunea se va desfăşura în data de 01 martie 2011, în Bucureşti, în intervalul de timp 10.00 – 17.00.

2. Acţiunea cuprinde două manifestări distincte, respectiv un marş de protest şi un miting de protest.
2.1. Marşul de protest se va desfăşura pe itinerarul Universitatea Naţională de Apărare (fosta Academie Militară) – Piaţa Victoriei (sediul Guvernului României). Timp preconizat pentru marş, 3 – 3,5 ore (interval de timp 11.00 -14.00/14.30.)
2.2. Concomitent cu afluirea participanţilor la locul de constituire a dispozitivului de marş (pe platoul din faţa Universităţii Naţionale de Apărare) o delegaţie a SCMD se va deplasa la Palatul Cotroceni, pentru a depune o PETIŢIE, din partea membrilor noştri de sindicat.

3. Mitingul de protest se va desfăşura în Piaţa Victoriei, în faţa sediului Guvernului României. Timp preconizat pentru miting, 2,5 – 3 ore. (interval de timp 14./14.30 – 17.00).
3.1. Concomitent cu desfăşurarea mitingului, o delegaţie a SCMD se va deplasa la sediul Guvernului României, pentru a depune o PETIŢIE, din partea membrilor noştri de sindicat.

4. Alte detalii privind desfăşurarea marşului (itinerar complet de deplasare, organizarea coloanei, măsuri de ordine pe timpul deplasării etc) şi a mitingului vor fi anunţate tuturor filialelor, imediat după obţinerea aprobărilor legale de desfăşurare a acţiunii.

5. Pe timpul manifestarilor de la prefecturi va fi inaintata o petitie cu lista de revendicari a SCMD. Continutul petitiei va fi transmis in timp util.

6. Având în vedere importanţa acţiunii noastre adresăm rugămintea ca la activitatea din Bucureşti să participe un număr cât mai mare de membrii ai SCMD din ţară şi din Municipiul Bucureşti şi Ilfov.
6.1. Urmare a şedinţei Comitetului Director din luna februarie a.c. s-a decis ca la activitate să participe toate filialele care se pot încadra în termenul de afluire către Bucureşti de 4 – 4,5 ore. Transportul pentru aceste filiale va fi suportat de SCMD. În acest sens au fost stabilite filialele din următoarele judeţe: Mehedinţi, Gorj, Dolj, Alba, Sibiu, Vâlcea, Olt, Argeş, Braşov, Prahova, Dâmboviţa, Teleorman, Giurgiu, Vrancea, Buzău, Ialomiţa, Călăraşi, Galaţi, Brăila, Constanţa, Tulcea, filialele din Municipiul Bucureşti şi Ilfov.
6.2. Filialele din teritoriu, altele decât cele nominalizate, şi ai căror membri doresc să participe la acţiunea din 01 martie, din Bucureşti, o pt face , dar cu suportarea cheltuielilor de transport.
7. Până la 17.02.2011, filialele sunt rugate să transmită Secretariatului Tehnic al SCMD numărul de persoane cu care intenţionează să facă deplasarea la Bucureşti, precum şi numărul de mijloace auto necesar deplasării acestora (autocare, microbuze). ATENŢIE: Pentru Filialele care nu transmit până la data stabilită datele solicitate, nu se mai poate asigura contravaloarea transportului.

8. Până la 25.02.2011, filialele sunt rugate să transmită Secretariatului Tehnic al SCMD tabelele nominale cu participanţii, împuternicitul desemnat de filială care va conduce grupul de persoane: nume, prenume, telefon mobil, e-mail.

9. De buna organizare şi desfăşurare a afluirii şi defluirii participanţilor precum şi de organizarea şi desfăşurarea acţiunilor de protest răspund Departamentul Organizare al SCMD şi Birourile Operative ale filialelor participante.

10. Detalii privind sosirea mijloacelor de transport din teritoriu, în Capitală, respectiv:
• Ora limită de sosire.
• Punctul de intrare în Capitală şi ora de constituire a coloanelor auto pentru deplasarea spre locul de debarcare (în apropierea Universităţii Naţionale de Apărare).
• Delegaţii desemnaţi de Departamentul Organizare pentru întâmpinarea coloanelor auto (mijloacelor de transport).
• Punctul de îmbarcare al participanţilor din teritoriu în mijloacele de transport cu care au făcut deplasarea.
• Mijloace de identificare pe mijloacele auto de transport, s.a.
vor fi comunicate în timp operativ.

11. Modul de virare al banilor necesari achitării transportului va fi stabilit cu fiecare filială participantă, imediat după centralizarea datelor solicitate. (20.02.2011)

12. Fiecare filială participantă este răspunzătoare de semnele distinctive pe care le vor purta participanţii (veste albastre, şepcuţe) şi îşi vor confecţiona propriile benere. În funcţie de numărul de participanţi şi posibilităţile de confecţionare în Bucureşti a altor materiale (steguleţe, postere s.a) vor fi distribuite participanţilor la locul de constituire a coloanei de marş.

13. Preşedinţii de filiale vor stabili persoanele care doresc (şi sunt hotărâţi) să ia cuvântul la mitingul din Piaţa Victoriei. Adresăm rugămintea ca , cel târziu până pe data de 25.02.2011, aceste persoane să fie comunicate Secretariatului Tehnic al SCMD.

14. Participanţilor la acţiunea din 01 martie 2011, le este interzis portul uniformei militare.

15.Alte elemente referitoare la desfăşurarea acţiunii din 01 martie 2011, precum şi măsuri organizatorice de detaliu vor fi comunicate imediat după obţinerea aprobărilor legale.


ŞEFUL DEPARTAMENTULUI ORGANIZARE AL SCMD
Col. (r) Tudor Marian


ATENTIE: Pentru a ne incadra in termenul precizat la pct. 7 presedintele filialei Campina solicita membrilor de sindicat sa identifice pana la data desfasurarii adunarii generale (16 februarie 2011) persoanele cu care vor participa la actiunile din Bucuresti (rude, colegi, cunostinte ).
Comunicat Departament Juridic, nr 3 din 14.02.2011


In urma discutiilor din sedinta Departamentului Juridic din data de 11.02.a.c. au rezultat urmatoarele concluzii:
1. Actiunea in anularea deciziilor de recalculare a pensiilor isi urmeaza cursul prevazut in Ghidul cu proceduri, asa cum a fost modificat. In concluzie, filialele SCMD vor continua procedura de procesare a documentelor si vor introduce actiunile in anulare ca obiectiv principal.
2. Pentru centralizarea situatiilor din tara si verificarea nominala a reclamantilor (membrii SCMD) presedintii de filiale vor transmite prin posta, pe CD/DVD, pe adresa S.C.M.D., B-dul. Poligrafiei nr.4, sector 1, Bucuresti, cod 013705, listele celor care au fost introdusi in actiunile judecatoresti. Tabelele vor cuprinde:
- Nume/prenume…..cnp………..nr. dosar ……..termen de judecata……..
Datele vor fi postate pe site-ul av. Galca Costel in vederea consultarii de catre cei interesati.
3. S.C.M.D. va intreprinde demersuri pe langa cele trei case de pensii sectoriale, in sensul ca deciziile de revizuire ce urmeaza a fi emise in temeiul O.U.G. nr.1/2011, sa fie insotite (la anexe) de actele care justifica perioada de cotizare si veniturile avute in vederea calculului cuantumului pensiei. Vom solicita ca documentele anexate sa fie certificate de organele abilitate, respectiv de catre responsabilul compartimentului financiar, juridic si vizat de organul de control financiar preventiv. Pe decizii sa se treaca numele in clar al persoanei care semneaza decizia.
4. O.U.G. nr. 1/2011 va face obiectul unei exceptii de neconstitutionalitate, motiv pentru care pana la data de 17.02.a.c. membrii si consultantii Departamentului Juridic vor identifica temeiuri de neconstitutionalitate, care vor fi avute in vederea formularii exceptiei.
5. Filialele care doresc sa-si aduca aportul in acest sens, pot trimite propuneri concrete de neconstitutionalitate ale OUG nr. 1/2011 la adresa de e-mail: ioanstate20052005@yahoo.com, pana la data de 17.02.a.c.



DEPARTAMENT JURIDIC AL
S.C.M.D.

14.02.2011

joi, 10 februarie 2011

ACTUALIZARE GHID PROCEDURI

GHID
CU DEMERSURILE MEMBRILOR ŞI ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
PENTRU CONTESTAREA DECIZIILOR DE RECALCULARE A PENSIILOR

Stimate coleg!
Ca membru al sindicatului noastru îţi aducem la cunoştinţă faptul că în curând vei primi noua decizie de recalculare a pensiei emisă de Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N., M.A.I., S.R.I, în temeiul Legii nr.119/2010 şi a H.G. 735/2010.
Dorim să te informăm cu ce ai de făcut pentru a-ţi păstra drepturile câştigate. Fiind informat cu ceea ce conţin legile în acest domeniu, poţi decide singur calea de urmat: te opreşti la noua decizie pe care o vei primi sau mergi mai departe.
Prezentăm mai jos, în detaliu, ceea ce ai de făcut, în raport cu opţiunea ta.

PARTEA I
DEMERSURI ALE MEMBRULUI SCMD

Secţiunea 1
La primirea NOII DECIZII

NU ARUNCA PLICUL. PE ACESTA ESTE TRECUTA DATA COMUNICARII DECIZIEI NOI.
(1) Verifici noul cuantum al pensiei şi citeşti temeiurile de fapt şi de drept scrise de casa de pensii sectorială. Indiferent de cuantumul pensiei, ai două opţiuni: a) să o accepţi aşa cum este şi nu faci nici un demers sau b) să nu o accepţi şi treci la contestarea ei.
(2) Dacă o accepţi în termen de 30 de zile ea rămâne definitivă. Te rugăm ca în acest caz să anunţi filiala de care aparţii pentru ca noi să–i putem urmări/ajuta/îndruma doar pe cei care fac contestaţie.
(3) Dacă nu o accepţi treci la contestarea ei. Contestaţia se face în termen de 30 de zile de la primirea noii decizii la comisia de contestaţii care funcţionează în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii. Scrii contestaţia după modelul conceput de specialiştii SCMD. Modelul contestaţiei se află la filiala din care faci parte și afișată pe adresa de e-maile a SCMD, la secțiunea JURIDIC. Este important ce ceri în contestaţie.
(4) Contestaţia o pui în plic şi o trimiţi prin poştă, cu confirmare de primire, la comisia de contestaţii care funcţionează în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii. După primirea contestaţiei de către comisia de contestaţii, poştaşul îţi va înmâna confirmarea de primire la scrisoarea cu care ai expediat contestaţia. Reţine data din confirmarea de primire, când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii că a primit scrisoarea ta (Caseta – Se completează de destinatarul trimiterii: Confirm primirea ....... azi, data de ..........., Calitatea primitorului .....................), deoarece de la acea dată curge termenul de 45 de zile de soluţionare a contestaţiei pentru tine.

Secţiunea a 2 - a
La primirea RĂSPUNSULUI LA CONTESTAŢIA TRIMISĂ

(1) În funcţie de răspunsul primit, sunt următoarele variante.
a) S-a acceptat în totalitate contestaţia de către comisie. În această variantă, vei primi o nouă decizie, prin care se arată temeiul de fapt şi de drept care a stat la baza acesteia.
b) S-a acceptat parţial contestaţia de către comisie. În această variantă, soluţionarea pretenţiilor tale se rezolvă la tribunal.
c) Nu s-a acceptat contestaţia, de către comisie, aceasta fiind însoţită de explicaţii privind temeiul de fapt şi de drept pentru care s-a respins. În această variantă, decizia trebuie contestată la tribunal.

Secţiunea a 3 – a
Rezolvarea litigiului ÎN INSTANŢĂ

(1) Prima instanţă este tribunalul, iar a doua instanţă este curtea de apel.
(2) Sunt două căi de urmat: prima, printr-o acţiune proprie, iar a doua, printr-o acţiune comună în cadrul SCMD.
(2.1.) În primul caz, printr-o acţiune proprie, te poţi adresa unui avocat cu suportarea cheltuielilor. SCMD în acest caz, nu te poate ajuta. Te rugăm ca în acest caz să informezi în scris filiala din care faci parte.
(2.2.) În al doilea caz, printr-o acţiune comună în cadrul SCMD, în care cheltuielile sunt suportate de organizaţie. În raport de nevoile proceselor, se pot cere şi alte sume.
(3) Dacă te-ai alăturat SCMD, atunci vei face următorii paşi:
Pasul 1 – a) După primirea noii Decizii, în termen de max. 3 zile calendaristice, te prezinţi la filială unde depui următoarele documente, în 3 exemplare, într-un plic (pe care scrii: numele şi prenumele, adresa de domiciliu şi judeţul și casa de pensii de care aparții):
1.1. - copie după actul de identitate (copie alb-negru);
1.2. - copie după decizia nouă de pensie;
1.3. - copie după decizia veche de pensie;
1.4. -copie după un talon de pensie cu cuantumul vechi al pensiei;
1.5. – copie după plicul în care ai primit Decizia nouă, pe care să se vadă ştampila poştei cu data de înmânare.
ATENŢIE: pe toate copiile se scrie: ,,Copia este conformă cu originalul” şi urmează semnătura.
Documentele de la Pasul 1a) au drept scop anularea deciziilor de de recalculare a pensiilor direct în tribunal, în conformitate cu prevederile art.87/Legea nr.19/2000, modificată.
Pasul 1 – b) După trimiterea contestaţiei la comisia de contestaţii imediat după înmânarea de către poştaş a confirmării de primire în care este trecută data şi semnătura reprezentantului comisiei de soluţionare a contestaţiilor, te prezinţi la filială unde depui următoarele documente, în 3 exemplare, într-un plic (pe care scrii: numele şi prenumele, adresa de domiciliu şi judeţul și casa de pensii de care aparții):
1.6. - copie după contestaţia trimisă;
1.7. - copie după confirmarea de primire a contestaţiei, în care să se vadă data şi semnătura reprezentantului comisiei de soluţionare a contestaţiilor
1.8. - copie după actul de identitate (copie alb-negru);
1.9. - copie după decizia nouă de pensie;
1.10 - copie după decizia veche de pensie;
1.11. - copie după un talon de pensie cu cuantumul vechi al pensiei.
ATENŢIE: pe toate copiile se scrie: ,,Copia este conformă cu originalul” şi urmează semnătura.
Documentele de la Pasul 1b) fac obiectul unei noi acţiuni la tribunal, scopul fiind anularea hotărârilor comisiilor de contestaţii nefavorabile.
Precizare: Ulterior, cele două acţiuni existente în tribunal, cea de la Pasul 1a) şi cea de la Pasul 1b) se pot uni, dacă ambele sunt acceptate. În cazul în care, o acţiune nu este acceptată de tribunal, se continuă cu cealaltă, până la victoria finală.
La primirea deciziilor de pensii revizuite, procedura urmează Paşii 1a) şi 1 b). Conexarea cu acţiunile mai sus prezentate, rămâne de analizat, fiind condiţionaţi de stadiul proceselor sau decizilor adoptate de instanţele de judecată, de evoluţia mediului legislativ şi politic (poate favorabilă cauzei noastre), dar şi de conţinutul deciziilor revizuite.
Pasul 2 - După primirea răspunsului de la comisia de contestaţii, în termen de max. 3 zile calendaristice, depui la filială copie, în 3 exemplare, după răspunsul privind soluţionarea contestaţiei.
Pasul 3 - În cazul în care, în termenul legal de la înregistrarea cererii de contestaţie, nu ai primit răspuns la această cerere, în termen de max. 3 zile calendaristice, de la epuizarea acestui termen, te prezinţi la filială pentru a comunica această situaţie.

DE REŢINUT: Se desfăşoară două acţiuni paralele: 1) direct la tribunal 2) parcurgerea etapei contestării deciziilor la comisiile de contestaţii din ministerele respective: M.Ap.N., M.A.I., S.R.I., cu finalizarea deschiderii unui nou proces la tribunal de anulare a hotărârilor nefavorabile ale comisiei de contestaţii.
Pasul 4 - Atât la depunerea răspunsului la contestaţie (vezi pasul 2 de mai sus), cât şi la comunicarea epuizării termenului de răspuns la contestaţie (vezi pasul 3 de mai sus), fiecare membru al SCMD va face dovada plăţii cotizaţiei pe anul 2011, conform Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al SCMD.
(4) Încadrarea în termenele legale este esenţială pentru susţinerea demersurilor în instanţă.
(5) La sediul din ............................................, începând cu data de ....................... se instituie Serviciul de permanenţă al primirii documentelor de la alin 3, Pasul 1, format din colegi din filială prin voluntariat. Cei care nu pot veni la sediu, trimit documentele, la adresa de mai sus, prin poştă, cu confirmare de primire.
(6) Membrul de sindicat are obligaţia de a răspunde imediat şi de a se prezenta, din proprie iniţiativă sau la chemarea adresată prin sistemul de anunţare cunoscut, pentru a depune documentele respective şi a semna tabelele de reprezentare în instanţă.
TERMENE DE URMĂRIT:
- înregistrare contestaţie - în maxim 30 de zile de la comunicarea noii decizii de pensie;
- răspuns soluţionare contestaţie - în maxim 45 de zile de la data înregistrării contestaţiei;
- depunere document în instanţă (atacarea în instanţă) - în maxim 30 de zile de la comunicarea soluţionării contestaţiei.

PARTEA A II – A
ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SCMD

Secţiunea 1
PRIVIND EVIDENŢA ŞI ANUNŢAREA MEMBRILOR FILIALEI

a) actualizarea situaţiei cu membrii filialei (operarea celor care s-au retras, includerea celor noi veniţi, clasarea membrilor pe case de pensii sectoriale, etc.);
b) constituirea/reactualizarea Sistemului de anunţare a membrilor de sindicat. Sistemul, care va cuprinde mijloacele de anunţare, persoanele responsabile de transmiterea mesajelor şi modalităţile de transmitere/anunţare (prin: e-maile, telefon, corespondenţă, contact direct sau chiar mijloace mass-media – audiovizuale sau scrise locale) trebuie să asigure transmiterea mesajelor până la nivelul FIECĂRUI MEMBRU AL FILIALEI. Noii membrii ai filialei se trec într-un lanţ de anunţare încă de la completarea cererii. În situaţia în care o persoană de pe lanţul de anunţare nu-şi mai poate îndeplini obligaţiile asumate, renunţă la a mai fi responsabil cu transmiterea mesajelor sau din alt motiv, cel aflat pe treapta ierahică imediat următoare înştiinţează de urgenţă conducerea filialei şi gestionează provizoriu legăturile neacoperite, până la clarificarea situaţiei;
c) Biroul Operativ (jud., mun., orăş., de sector) se va asigura că fiecare membru al filialei a intrat în posesia Ghidului, inclusiv pentru cei aflaţi în spital sau alte situaţii de excepţie (plecaţi la rude, în staţiuni balneoclimaterice, etc.). Totuşi membrul de sindicat poartă cea mai mare răspundere pentru rezolvarea favorabilă a situaţiei sale. Legătura permanentă cu filiala şi înştiinţarea persoanei din amonte pe sistemul de anunţare rămâne principala sa obligaţie. Ghidul va fi afişat permanent pe site-ul filialei;
d) primirea de noi membri se poate face până în preziua depunerii actelor la tribunal, dacă persoana prezintă dovada contestării noii decizii de pensionare şi plata cotizaţiei de membru SCMD.

Secţiunea a 2 - a
PRIVIND CONTESTAREA NOILOR DECIZII
a) contestarea se realizează conform prevederilor cuprinse în Ghidul elaborat;
b) se operează în evidenţe opţiunile celor care au transmis că nu contestă noile decizii. Se pot întocmi deja tabele separate, urmând ca denumirea acestora sa fie comunicată mai târziu.

Secţiunea a 3–a
PRIVIND REZOLVAREA LITIGIULUI ÎN INSTANŢĂ

a) operarea în evidenţele filialei a opţiunilor celor care au înştiinţat filiala că nu se alătură SCMD pentru a merge în instanţă. Arhivarea scrisorilor trimise;
b) se verifică conţinutul plicurilor şi dacă nu sunt depuse toate documentele specificate în Ghid, NU SE PRIMEŞTE NICI UN PLIC, indiferent dacă se depune pentru Pasul 1 a) sau Pasul 1 b). Plicurile de la Pasul 1 a) și Pasul 1 b) se înregistrează în registre diferite.
c) Tabelele ce se vor completa pentru Pasul 1 a) şi Pasul 1 b) vor avea următorul titlu: ,,Tabel cu membrii Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate care susţin acţiunea în instanţă în vederea recuperării drepturilor de pensie” și vor cuprinde următoarele date: nume și prenume, domiciliul, CNP, semnătura;
d) Tabelele se redactează în 3 ex., pe cele 3 Case de pensii (M.Ap.N., M.A.I., S.R.I.).
e) Predarea documentelor pentru Birourile individuale de avocați, se va face la sediul filialelor SCMD, începând cu ora 13.00, în zilele specificate mai jos, pe bază de proces verbal de predare primire, în care se va specifica faptul că: ,,În cutie, numărul de plicuri existent este identic cu numărul curent înscris în tabelele ataşate şi corespund persoanelor nominalizate. Total plicuri predate ............... . Fiecare plic conţine documentele solicitate. Total persoane înscrise într-un tabel: ........... . Total tabele predate: 3 ex Am predat/reprezentant filială sector ........... Am primit/reprezentant casă de avocatură: .................................... Data predării: ...........................”
f) Termenele de predare a plicurilor de la Pasul 1a) pentru filialele din municipiul Bucureşti , sunt următoarele:
- seria a II-a: 15.02.2011;
- seria a III-a: 02.03.2011;
- seria a IV-a: 17.03.2011;
- ulterior, ca regulă generală, din 15 în 15 de zile sau poate, prin excepţie, la termene mai mici în funcţie de depunerea plicurilor şi până la împlinirea termenului de 30 de zile de la comunicarea deciziilor.
g) Termenele de predare a plicurilor de la Pasul 1b) pentru filialele din municipiul Bucureşti, sunt următoarele:
- setul I de documente: în 8 zile de la depunerea la filială a primului răspuns primit la contestaţie sau a epuizării primului termen de primire a răspunsului la contestaţie;
- ulterior, ca regulă generală, din 8 în 8 de zile sau poate, prin excepţie, la termene mai mici în funcţie de depunerea plicurilor şi expirarea termenelor conform SCADENŢARULUI PENTRU PERIOADA DE max. 30 DE ZILE.
h) termenul de registru utilizat poate fi înţeles ca cel clasic sau fişier electronic de evidenţă, care permite listarea în funcţie de selecţia dorită. Registrul special va avea, în principal, următoarea structură:

Nr. crt

Nume şi prenume, cu iniţiala tatălui

Cine depune documentele
/Semnătura


Cine primeşte documentele /Semnătura

Se trec elemente de evidență a documentelor










Secţiunea a 4 – a
ACTIVITĂŢI LA PRIMIREA MAI MULTOR DECIZII DE PENSIONARE
1 – (a) - La primirea primei decizii noi de recalculare a pensiei s-au urmat Paşii 1 a) şi 1 b), depunând pentru fiecare pas câte un plic cu documentele cerute.
(b) - La primirea cele-i de-a doua decizii de recalculare a pensiei, se urmează obligatoriu, şi pentru această decizie, Pasul 1 a) şi Pasul 1 b). Plicul de la Pasul 1a) se adaugă la Plicul 1a) de la prima decizie, iar plicul de la Pasul 1 b) se adaugă la Plicul 1 b) de la prima decizie. Pe aceste plicuri se consemnează, printr-o modalitate aleasă de fiecare filială, faptul că s-au adăugat documente de la o nouă decizie de recalculare.
(c) – În situaţia în care s-au predat plicurile la avocat pentru prima decizie de recalculare şi ulterior s-au primit plicurile de la Pasul 1a) şi Pasul 1 b) pentru a doua decizie de recalculare, se stabileşte împreună cu avocatul o modalitate rapidă de livrare a lor.
(d) – În Registrul de evidenţă cu plicurile pentru Pasul 1 a) şi în Registrul de evidenţă cu plicurile pentru Pasul 1 b) pentru prima decizie, se consemnează printr-o modalitate aleasă de fiecare filială, faptul că s-au primit de la membrul de sindicat şi ulterior s-au predat la avocat, documente şi pentru a doua decizie de recalculare.
După predarea plicurilor şi tabelelor nominale la avocat, pe serii de predare, noile tabelele nominale continuă nr. crt. în sens crescător, din tabelele deja predate la avocat. Ex. la prima serie, s-au predat tabelele pe case de pensii închise la nr. crt. 160, 210 şi 244. Pentru a doua serie noile tabele pe case de pensii încep de la nr. crt. 161, 211 şi 245. Aşa se procedează şi în cazul celorlalte serii. Prin această modalitate de evidenţă se poate urmări ca nici un membru de sindicat să nu fie scăpat, cu excepţia unei delăsări vizibile a actului de conducere la nivelul filialei.
(e) - Pentru a doua decizie primită nu se mai întocmesc tabele nominale în care semnează membrul de sindicat. Este valabilă semnătura dată pentru Pasul 1a) şi Pasul 1b) de la prima decizie de recalculare.
2 – Filialele care au încheiat contracte de asistenţă juridică cu avocaţi locali vor preda documentele de la Pasul 1 a) şi Pasul 1 b) conform graficului convenit cu aceştia.
3 - Filialele care nu au încheiat contracte de asistenţă juridică cu avocaţi locali sau nu sunt în coordonarea directă a Casei de Avocatură Costel Gâlcă vor primi sprijin de la alte case de avocatură, în baza înţelegerilor dintre sediul central şi aceste entităţi.
4 - Filialele care au încheiat contracte de asistenţă juridică cu avocaţi locali sau sunt în coordonarea directă a Casei de Avocatură Costel Gâlcă, predau plicurile de la Pasul 1b, conform graficului convenit cu aceştia.
5 - Filialele care nu au încheiat contracte de asistenţă juridică cu avocaţi locali sau nu sunt în coordonarea directă a Casei de Avocatură Costel Gâlcă vor preda plicurile conform graficului convenit cu viitorii avocaţi.
g) Plicurile se clasează în prima etapă pe data maximă de soluţionare a contestaţiei, iar ulterior (după expirarea termenului maxim de contestaţie sau depunerea răspunsului la contestaţie – vezi mai jos), pe datele limită de atacare la tribunal.
Se depun în fişete metalice, în încăperi care să asigure securitatea şi prevenirea sustragerii lor. Birourile Operative sunt autorizate de a lua orice măsuri pe care le consideră necesare pentru prevenirea sustragerii, a incendierii sau altor motive de forţă majoră.
h) Tabelul va avea obligatoriu ,,Nr. crt.”, iar fiecare pagină va fi semnată şi ştampilată. Completarea lor, de regulă, trebuie încheiată până în preziua înregistrării actelor la instanţă. În mod excepţional, în ultima zi se pot ataşa pagini de sfârşit, cu respectarea cronologiei numărului curent.
Din cele expuse rezultă că la o filială pot exista una sau mai multe acțiuni în instanţă, respectiv serii de reclamanţi. Acest aspect rezultă din modul de soluţionare a contestaţiilor de către comisia de contestaţii respectivă.

EXEMPLE DE COMPLETARE A PLICULUI
(în partea stângă sus):

Cazul 1 – fără răspuns la contestaţie
S-a primit decizia pe 10 ian; s-a trimis contestaţie; s-a înregistrat contestaţia la comisia de contestaţii pe: 18 ian. (vezi Ghid – înmânarea confirmării de primire de către poştaş şi citirea datei când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii); răspuns legal soluţionare contestaţie: 18 ian. + 45 de zile = 02 martie; atacarea în instanţă: în perioada 03.03 (+ 30 de zile) - 01 aprilie (termen maxim). ATENŢIE: zilele se numără urmărind direct pe calendar. Nu se însumează matematic.
Completarea plicului:





Nr. 1/21.01.2011
Înregistrare contestaţie: 18.01.2011
T. instanţă:
I- După: 02.03.2011
II – Între: 03.03. până la 01.04.









Explicitare:
I - După: se înscrie termenul maxim de primire a răspunsului la contestaţia trimisă. Se calculează de către filială la depunerea plicului cu setul de documente. În cazul nostru: 18. ian. + 45 de zile = 02 martie. Se realizează prima clasare: după acest termen: 02 martie.
II – Între: se înscrie perioada pînă la care membrul de sindicat trebuie să fie înscris pe tabel şi depus la instanţă. Se calculează de către filială la depunerea răspunsului la contestaţie sau la expirarea termenului de la rubrica ,,I - După”. Se clasează după ziua ultimă de depunere în instanţă, respectiv 01 aprilie.
Corecţiile se fac în funcţie de cum se găseşte persoana faţă de cele trei termene:
- înregistrare contestaţie - în maxim 30 de zile de la comunicarea noii decizii de pensie;
- răspuns soluţionare contestaţie - în maxim 45 de zile de la data înregistrării contestaţiei;
- depunere document în instanţă (atacarea în instanţă) - în maxim 30 de zile de la comunicarea soluţionării contestaţiei sau epuizarea termenului de 45 de zile în care nu s-a primit răspuns la contestaţie).

Cazul 2 – cu răspuns la contestaţie
Primit decizia pe 11 ian.; s-a trimis contestaţie; s-a înregistrat contestaţia la comisia de contestaţii pe: 15 ian. (vezi Ghid – înmânarea confirmării de primire de către poştaş şi citirea datei când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii); răspuns legal soluţionare contestaţie: = 05 feb. (a primit răspunsul după 22 de zile, faţă de 45 de zile ca termen maxim de soluţionare); atacarea în instanţă: începând cu 05 feb. (+ 30 de zile) până la 06 martie (termen maxim). ATENŢIE: zilele se numără urmărind direct pe calendar. Nu se însumează matematic.





Nr. 2/18.01.2011
Înregistrare contestaţie: 15.01.2011
T. instanţă:
I- După: 28. feb
II – Între: 05 feb. – 06 martie







Explicitare:
I - După: se înscrie termenul maxim de primire a răspunsului la contestaţia trimisă. Se calculează de către filială la depunerea plicului cu setul de documente. În cazul nostru: 15. ian. + 45 de zile = 28 feb. Se realizează prima clasare: după acest termen.
II – Între: se înscrie perioada pînă la care membrul de sindicat trebuie să fie înscris pe tabel şi depus la instanţă. Se calculează de către filială la depunerea răspunsului la contestaţie sau la expirarea termenului de la rubrica ,,I - După”. În cazul nostru, răspunsul a venit în interiorul termenului maxim de soluţionare a contestaţiei de 45 de zile. Se calculează începând cu 05 feb. Nu se mai ţine cont de termenul scris iniţial la rubrica ,,I – După”. Se clasează după ziua ultimă de depunere în instanţă, respectiv 06 martie.

Anexă: Scadenţar cu termene de urmărit pentru prevenirea ieşirii din termenele legale:
- pentru depunerea documentelor la tribunal (a + 45 de zile);
- pentru procedura prealabilă a contestării deciziilor noi (a + 45 + 30)

Secţiunea a 5 a
PRIVIND PRIMIREA DOCUMENTELOR INDIVIDUALE PENTRU ACŢIUNE ÎN INSTANŢĂ

a) începând cu data de ....../........2011 se instituie Serviciul de permanenţă al primirii documentelor, de luni până sâmbătă, între orele ........ – ......... la sediul din ........................ pentru înregistrarea, calculul termenelor legale, clasarea plicurilor, completarea documentelor menţionate în Ghid şi semnarea tabelelor nominale pentru acţiunile în justiţie, precum şi alte aspecte de evidenţă;
b) asigurarea permanenţei se face din membrii secretariatului filialei şi din voluntari, planificarea acestora fiind întocmită şi urmărită de secretariat. Voluntarii sunt membri ai SCMD, sunt la dispoziţia secretariatului filialei şi primesc sarcini precise de rezolvat. Numărul de voluntari se stabileşte de Biroul Operativ al filialei.


Şeful DEPARTAMENTULUI JURIDIC
Gl. lt. (r) prof. univ. dr. PAVEL ABRAHAM

marți, 8 februarie 2011

COMUNICAT DEPARTAMAENTUL JURIDIC

COMUNICAT DEPARTAMAENTUL JURIDIC



În urma şedinţei Departamentului Juridic din data de 03.02.2011 şi reuniunii de la Alba Iulia din data de 05.02.2011, activităţi la care a fost prezent şi avocatul Costel Gâlcă, s-au stabilit măsuri operative, care să conducă la o eficienţă crescută a pregătirii documentelor în vederea depunerii acţiunilor în instanţă pentru anularea deciziilor de pensie emise abuziv de casele de pensii sectoriale.

Astfel:

1 – Documentele care se introduc în plicurile de la Paşii 1a) şi 1 b) vor avea următoarea ordine:

Pasul 1 a):

- copie carte de identitate;

- copie decizie nouă;

- copie decizie veche;

- copie talon vechi;

- coie după plicul cu primirea deciziei noi.

ATENŢIE: pe toate copiile se scrie: ,,Copia este conformă cu originalul” şi urmează semnătura.

Documentele de la Pasul 1a) au drept scop anularea deciziilor de de recalculare a pensiilor direct în tribunal., în conformitate cu prevederile art.87/Legea nr.19/2000, modificată.

Pasul 1 b):

- copie contestaţie;

- copie confirmare de primire;

- copie carte de identitate;

- copie decizie nouă;

- copie decizie veche;

- copie talon vechi;

ATENŢIE: pe toate copiile se scrie: ,,Copia este conformă cu originalul” şi urmează semnătura.

Documentele de la Pasul 1b) fac obiectul unei noi acţiuni la tribunal, scopul fiind anularea hotărârilor comisiilor de contestaţii.

Precizare: Ulterior, cele două acţiuni (cea de la Pasul 1a) şi cea de la Pasul 1b)) se pot uni, dacă ambele sunt acceptate. În cazul în care, o acţiune nu este acceptată de tribunal, se continuă cu cealaltă, până la victoria finală.

La primirea deciziilor de pensii revizuite, procedura urmează Paşii 1a) şi 1 b). Conexarea cu acţiunile mai sus prezentate, rămâne de analizat, fiind condiţionaţi de stadiul proceselor sau decizilor adoptate până atunci de instanţele de judecată, de evoluţia mediului legislativ şi politic (poate favorabilă cauzei noastre), dar şi de conţinutul deciziilor revizuite.

2 - Termenele de predare a plicurilor de la Pasul 1a) pentru filialele din municipiul Bucureşti , sunt următoarele:

- seria a II-a: 15.02.2011;

- seria a III-a: 02.03.2011;

- seria a IV-a: 17.03.2011.

3 – (a) - La primirea primei decizii noi de recalculare a pensiei s-au urmat Paşii 1 a) şi 1 b), depunând pentru fiecare pas câte un plic cu documentele cerute.

(b) - La primirea cele-i de-a doua decizii de recalculare a pensiei, se urmează obligatoriu, şi pentru această decizie, Pasul 1 a) şi Pasul 1 b). Plicul de la Pasul 1a) se adaugă la Plicul 1a) de la prima decizie, iar plicul de la Pasul 1 b) se adaugă la Plicul 1 b) de la prima decizie. Pe aceste plicuri se consemnează, printr-o modalitate aleasă de fiecare filială, faptul că s-au adăugat documente de la o nouă decizie de recalculare.

(c) – În situaţia în care s-au predat plicurile la avocat pentru prima decizie de recalculare şi ulterior s-au primit plicurile de la Pasul 1a şi Pasul 1 b) pentru a doua decizie de recalculare, se stabileşte împreună cu avocatul o modalitate rapidă de livrare a lor.

(d) – În Registrul de evidenţă cu plicurile pentru Pasul 1 a) şi în Registrul de evidenţă cu plicurile pentru Pasul 1 b) pentru prima decizie, se consemnează printr-o modalitate aleasă de fiecare filială, faptul că s-au primit de la membrul de sindicat şi ulterior s-au predat la avocat, documente şi pentru a doua decizie de recalculare.

După predarea plicurilor şi tabelelor nominale la avocat, pe serii de predare, noile tabelele nominale continuă nr. crt. în sens crescător, din tabelele deja predate la avocat. Ex. la prima serie, s-au predat tabelele pe case de pensii închise la nr. crt. 160, 210 şi 244. Pentru a doua serie noile tabele pe case de pensii încep de la nr. crt. 161, 211 şi 245. Aşa se procedează şi în cazul celorlalte serii. Prin această modalitate de evidenţă se poate urmări ca nici un membru de sindicat să nu fie scăpat, cu excepţia unei delăsări vizibile a actului de conducere la nivelul filialei.

(e) - Pentru a doua decizie primită nu se mai întocmesc tabele nominale în care semnează membrul de sindicat. Este valabilă semnătura dată pentru Pasul 1a) şi Pasul 1b) de la prima decizie de recalculare.

4 – Filialele care au încheiat contracte de asistenţă juridică cu avocaţi locali vor preda documentele de la Pasul 1 a) şi Pasul 1 b) conform graficului convenit cu aceştia.

5 - Filialele care nu au încheiat contracte de asistenţă juridică cu avocaţi locali sau nu sunt în coordonarea directă a Casei de Avocatură Costel Gâlcă vor primi sprijin de la alte case de avocatură, în baza înţelegerilor dintre sediul central şi aceste entităţi.

6 – (a) Termenele de predare a plicurilor de la Pasul 1b) pentru filialele din municipiul Bucureşti, sunt următoarele:

- setul I de documente: în 8 zile de la depunerea la filială a primului răspuns primit la contestaţie sau a epuizării primului termen de primire a răspunsului la contestaţie;

- ulterior, ca regulă generală, din 8 în 8 de zile sau poate, prin excepţie, la termene mai mici în funcţie de depunerea plicurilor şi expirarea termenelor conform SCADENŢARULUI PENTRU PERIOADA DE max. 30 DE ZILE.

(b) - Filialele care au încheiat contracte de asistenţă juridică cu avocaţi locali sau sunt în coordonarea directă a Casei de Avocatură Costel Gâlcă, predau plicurile de la Pasul 1b, conform graficului convenit cu aceştia.

(c) Filialele care nu au încheiat contracte de asistenţă juridică cu avocaţi locali sau nu sunt în coordonarea directă a Casei de Avocatură Costel Gâlcă vor preda plicurile conform graficului convenit cu viitorii avocaţi.

Prevederile din acest comunicat modifică în mod corespunzător prevederile din GHIDUL CU DEMERSURILE MEMBRULUI ŞI ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SCMD PENTRU CONTESTAREA DECIZIILOR DE RECALCULARE A PENSIILOR.

Ghidul va fi reafişat pe blogul SCMD cu modificările menţionate.



Anexă: Scadenţar cu termene de urmărit pentru prevenirea ieşirii din termenele legale:

- pentru depunerea documentelor la tribunal (a + 45 de zile);

- pentru procedura prealabilă a contestării deciziilor noi (a + 45 + 30)



07.02.2011