vineri, 14 mai 2010
Propuneri la legea unitara a pensiilor publice facute catre Ministrul Apararii Nationale din noiembrie 2009 i
CATRE:
M I N I S T R U L A P A R A R I I N A T I O N A L E ,
D o m n u l M i h a i S t a n i s o a r a -
Spre stiinta :
1) PRESEDINTELE ROMANIEI
2) C .S.A .T.
3) GUVERNUL ROMANIEI
Referitor la sugestiile si propunerile solicitate de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale la proiectul in dezbatere al legii privind sistemul unitar de pensii publice, rog dispuneti pregatirea si redactarea punctului de vedere al ministerului apararii nationale in concordanta cu precizarile referitoare la pensiile militare, continute in comunicatul nr. 185 din 27 05 2009 al Directiei Informare si Relatii Publice din Ministerul Apararii Nationale, astfel :
1) -Proiectul in dezbatere nu are nici o legatura cu militarii din structurile de aparare , ordine publica si siguranta nationala, dintotdeauna in afara sistemului public de pensii : in consecinta, rog a dispune transmiterea si sustinerea propunerii privind eliminarea din proiect a prevederile referitoare la militari si casele sectoriale de pensii , intrucat :
-sistemul pensiilor militare din Romania, cu izvoare istorice existente inca din anii 1829-1830, nu a fost niciodata, si nici in prezent nu este ” un sistem contributiv si conform art. 5 alin. (2) din Legea nr. 164/2001 fondurile necesare pentru plata pensiilor militare de stat se asigura de la bugetul de stat ”, si nu de la bugetul asigurarilor sociale de stat ;
-recalcularea pensiilor militare in plata intra in contradictie cu principiul contributivitatii prevazut in proiectul supus dezbaterii la art. 2 lit. c) , conform caruia “fondurile de asigurari sociale se constituie pe baza contributiilor datorate de persoanele fizice si juridice participante la sistemul public de pensii, drepturile de asigurari sociale cuvenindu-se in temeiul contributiilor de asigurari sociale platite “ :
- parafrazandu-l pe primul ministru al Romaniei, domnul Emil Boc, in cazul militarilor , la contributie ZERO , pensie = ZERO, “contribui mai mult ai pensie mai mare, contribui mai putin ai pensie mai mica”-declaratie 6 oct. 2009.
IN CONSECINTA, militarul nu este, in intelesul art. 3 alin (1) din proiectul legii, nici asigurat in sistemul public de pensie – “persoana fizica pentru care angajatorul este obligat sa retina si sa plateasca contributia individuala de asigurari sociale” - , si nici contribuabil – “persoana fizica sau juridica care plateste contributii de asigurari sociale sistemului public de pensii ( la trecerea in rezerva asa-numita “pensie” ar trebui denumita altfel , renta, solda rezervistului… ).
Imi exprim totusi stupoarea ca proiectul supus dezbaterii este in totala contradictie cu prevederile art. 35 cap. IV din recentul proiect al salarizarii unitare trecut prin parlament prin asumarea raspunderii guvernului potrivit caruia “prevederile referitoare la calcularea , retinerea si virarea contributiilor pentru asigurari sociale de stat nu se aplica cadrelor militare in activitate…”!!!!!
- recalcularea pensiilor militare in plata intra in contradictie si cu principiul obligativitatii (art. 2 lit.b), potrivit caruia ” persoanele fizice si juridice au obligatia de a participa la sistemul public de pensii, drepturile de asigurari sociale exercitandu-se corelativ cu indeplinirea obligatiilor “.
IN CONSECINTA, , dreptul la pensie PENTRU MILITARI s-ar putea deschide doar pentru cei care intra in sistem odata cu eventuala intrare in vigoare a acestei legi si numai dupa indeplinirea lunara a obligatiilor, pe parcursul intregului stagiu de cotizare, la implinirea varstei standard de pensionare.
Alegatia potrivit careia pana in prezent statul este cel care a ”contribuit “ in locul militarilor la bugetul asigurarilor sociale de stat si, in consecinta, principiul contributivitatii ramane aplicabil nu se sustine deoarece bugetul de stat , alimentat de catre toti contribuabilii, nu se confunda cu bugetul MInisterului Apararii Nationale in calitatea lui de angajator.
Din acest punct de vedere ceea ce se propune prin proiectul acestei legi nu reprezinta altceva decat inlocuirea transferului direct de fonduri de la bugetul de stat catre bugetul asigurarilor sociale de stat, prin ministerul apararii.
2)- Proiectul propus, reprezentand un veritabil atentat la siguranta nationala nu are avizul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii : sunt vizate aspecte ce tin de siguranta nationala si obligatiile euroatlantice ale tarii, prin slabirea capacitatii de lupta in plan intern si extern. Cand a gresit Romania, atunci cand s-a aliniat tarilor membre NATO,in 2001, prin adoptarea unei legi a pensiilor militare sau acum , dupa nici 8 ani, cand actualii guvernanti vor sa ne “scoata” din NATO ?….sau sa desfiinteze casa de pensii a armatei existenta inca de pe vremea lui Cuza ?
Oriunde in lume un militar primeste solda, si nu un salariu negociat cu sindicatele, iar la trecerea in rezerva o pensie{renta}, ambele de la bugetul de stat si nu de la bugetul asigurarilor sociale.
Dupa o cariera militara sub juramant, plina de privatiuni, non stop la dispozitia natiunii, militarul roman s-ar alege cu o spoiala de pensie proportionala cu nr. de puncte adunat intr-un nr. limitat de ani, in baza unei “contributii” inexistente la bugetul asigurarilor sociale.
O fi sosit probabil ziua rafuielilor, a scadentei impotriva militarilor care ….si-au facut datoria…
3)- Actualul sistem al pensiilor militare de stat este un sistem ocupational , ca in majoritatea tarilor membre NATO si euroatlantice , ce se incadreaza in pilonul al 2-lea privind schemele ocupationale ( profesionale) guvernate de Directiva 86/378/EEC, modificată prin Directiva 97/96/EC. Metodologia de calcul a pensiei nu se bazeaza pe principiul contributivitatii acesta nefiind adecvat armatei structurata ierarhic.
Asigurandu-va de intreaga mea consideratiune va rog sa acceptati, domnule ministru , expresia sentimentelor mele respectuoase.
Col. (r) IONITA NICOLAE
M I N I S T R U L A P A R A R I I N A T I O N A L E ,
D o m n u l M i h a i S t a n i s o a r a -
Spre stiinta :
1) PRESEDINTELE ROMANIEI
2) C .S.A .T.
3) GUVERNUL ROMANIEI
Referitor la sugestiile si propunerile solicitate de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale la proiectul in dezbatere al legii privind sistemul unitar de pensii publice, rog dispuneti pregatirea si redactarea punctului de vedere al ministerului apararii nationale in concordanta cu precizarile referitoare la pensiile militare, continute in comunicatul nr. 185 din 27 05 2009 al Directiei Informare si Relatii Publice din Ministerul Apararii Nationale, astfel :
1) -Proiectul in dezbatere nu are nici o legatura cu militarii din structurile de aparare , ordine publica si siguranta nationala, dintotdeauna in afara sistemului public de pensii : in consecinta, rog a dispune transmiterea si sustinerea propunerii privind eliminarea din proiect a prevederile referitoare la militari si casele sectoriale de pensii , intrucat :
-sistemul pensiilor militare din Romania, cu izvoare istorice existente inca din anii 1829-1830, nu a fost niciodata, si nici in prezent nu este ” un sistem contributiv si conform art. 5 alin. (2) din Legea nr. 164/2001 fondurile necesare pentru plata pensiilor militare de stat se asigura de la bugetul de stat ”, si nu de la bugetul asigurarilor sociale de stat ;
-recalcularea pensiilor militare in plata intra in contradictie cu principiul contributivitatii prevazut in proiectul supus dezbaterii la art. 2 lit. c) , conform caruia “fondurile de asigurari sociale se constituie pe baza contributiilor datorate de persoanele fizice si juridice participante la sistemul public de pensii, drepturile de asigurari sociale cuvenindu-se in temeiul contributiilor de asigurari sociale platite “ :
- parafrazandu-l pe primul ministru al Romaniei, domnul Emil Boc, in cazul militarilor , la contributie ZERO , pensie = ZERO, “contribui mai mult ai pensie mai mare, contribui mai putin ai pensie mai mica”-declaratie 6 oct. 2009.
IN CONSECINTA, militarul nu este, in intelesul art. 3 alin (1) din proiectul legii, nici asigurat in sistemul public de pensie – “persoana fizica pentru care angajatorul este obligat sa retina si sa plateasca contributia individuala de asigurari sociale” - , si nici contribuabil – “persoana fizica sau juridica care plateste contributii de asigurari sociale sistemului public de pensii ( la trecerea in rezerva asa-numita “pensie” ar trebui denumita altfel , renta, solda rezervistului… ).
Imi exprim totusi stupoarea ca proiectul supus dezbaterii este in totala contradictie cu prevederile art. 35 cap. IV din recentul proiect al salarizarii unitare trecut prin parlament prin asumarea raspunderii guvernului potrivit caruia “prevederile referitoare la calcularea , retinerea si virarea contributiilor pentru asigurari sociale de stat nu se aplica cadrelor militare in activitate…”!!!!!
- recalcularea pensiilor militare in plata intra in contradictie si cu principiul obligativitatii (art. 2 lit.b), potrivit caruia ” persoanele fizice si juridice au obligatia de a participa la sistemul public de pensii, drepturile de asigurari sociale exercitandu-se corelativ cu indeplinirea obligatiilor “.
IN CONSECINTA, , dreptul la pensie PENTRU MILITARI s-ar putea deschide doar pentru cei care intra in sistem odata cu eventuala intrare in vigoare a acestei legi si numai dupa indeplinirea lunara a obligatiilor, pe parcursul intregului stagiu de cotizare, la implinirea varstei standard de pensionare.
Alegatia potrivit careia pana in prezent statul este cel care a ”contribuit “ in locul militarilor la bugetul asigurarilor sociale de stat si, in consecinta, principiul contributivitatii ramane aplicabil nu se sustine deoarece bugetul de stat , alimentat de catre toti contribuabilii, nu se confunda cu bugetul MInisterului Apararii Nationale in calitatea lui de angajator.
Din acest punct de vedere ceea ce se propune prin proiectul acestei legi nu reprezinta altceva decat inlocuirea transferului direct de fonduri de la bugetul de stat catre bugetul asigurarilor sociale de stat, prin ministerul apararii.
2)- Proiectul propus, reprezentand un veritabil atentat la siguranta nationala nu are avizul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii : sunt vizate aspecte ce tin de siguranta nationala si obligatiile euroatlantice ale tarii, prin slabirea capacitatii de lupta in plan intern si extern. Cand a gresit Romania, atunci cand s-a aliniat tarilor membre NATO,in 2001, prin adoptarea unei legi a pensiilor militare sau acum , dupa nici 8 ani, cand actualii guvernanti vor sa ne “scoata” din NATO ?….sau sa desfiinteze casa de pensii a armatei existenta inca de pe vremea lui Cuza ?
Oriunde in lume un militar primeste solda, si nu un salariu negociat cu sindicatele, iar la trecerea in rezerva o pensie{renta}, ambele de la bugetul de stat si nu de la bugetul asigurarilor sociale.
Dupa o cariera militara sub juramant, plina de privatiuni, non stop la dispozitia natiunii, militarul roman s-ar alege cu o spoiala de pensie proportionala cu nr. de puncte adunat intr-un nr. limitat de ani, in baza unei “contributii” inexistente la bugetul asigurarilor sociale.
O fi sosit probabil ziua rafuielilor, a scadentei impotriva militarilor care ….si-au facut datoria…
3)- Actualul sistem al pensiilor militare de stat este un sistem ocupational , ca in majoritatea tarilor membre NATO si euroatlantice , ce se incadreaza in pilonul al 2-lea privind schemele ocupationale ( profesionale) guvernate de Directiva 86/378/EEC, modificată prin Directiva 97/96/EC. Metodologia de calcul a pensiei nu se bazeaza pe principiul contributivitatii acesta nefiind adecvat armatei structurata ierarhic.
Asigurandu-va de intreaga mea consideratiune va rog sa acceptati, domnule ministru , expresia sentimentelor mele respectuoase.
Col. (r) IONITA NICOLAE